Skip to main content

Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

ICON Online ApS

Juliesmindevej 12

4180 Sorø

CVR-nr. 33946368

info@iconicshop.dk

 

VAREINFORMATION

På iconicshop.dk bestræber vi os naturligvis altid på at give dig præcise og korrekte informationer om vores produkter. Vi tager dog forbehold for åbenlyse fejl, og fejl uden betydning for produktets brug og værdi. Henvend dig meget gerne, hvis du opdager en fejl, som du mener bør rettes.

 

BETALING

Når du handler på iconicshop.dk er det muligt at betale med følgende kort:</p>

- Visa/Dankort

- MasterCard

 

Vi tager ikke kortgebyr.

Vi sender ikke varer pr. efterkrav.

Beløbet hæves hos kortholder, når ordren afsendes.

 

FRAGT

Alle ordrer sendes som standard postpakke med GLS, så du kan følge din ordre via track & trace hele vejen fra os til dig. Der er kun mulighed for levering i Danmark.

Fragtpriser fra kr. 49,-. Du kan dog få fri fragt på ordrer over kr. 499,-, til levering hos valgfri pakkeshop i Danmark.

Leveringstiden er 1-3 hverdage. Vi bestræber os på, at alle ordrer der bliver aflagt på hverdage før kl. 10, afsendes samme dag med forventet levering efterfølgende hverdag. For levering til ikke-brofaste øer, bør der påregnes en til to dages ekstra leveringstid.

Du vil altid modtage en e-mail, når din ordre er afsendt fra os, som indeholder informationer om, hvor du kan spore din pakke.

 

FRAGTSKADER

Hvis du modtager en vare eller pakke som er beskadiget, skal du som kunde følge vores procedure i forbindelse med dette:

Du anmelder en skade på en vare ved at sende en skriftlige henvendelse inkl. billede af skaden til info@iconicshop.dk. Du vil efterfølgende blive kontaktet af en af vores kundeservicemedarbejdere, som vil informere dig om en løsning og information om det videre forløb. Du skal være opmærksom på, at henvendelse vedr. beskadiget vare, ikke anses som en annullering af købet. Ved fortrydelse af køb, venligst se afsnit 4. Fortrydelsesret.

Hvis du modtager en pakke med tydelige skader på pakken og dens indhold, kan du vælge at afvise modtagelse af pakken med begrundelsen beskadigelse. Pakken vil derefter automatisk blive returneret til os. Vælger du at afvise pakken, skal du sende en skriftlig henvendelse til info@iconicshop.dk med begrundelse for afvisning, samt billede af pakken. Du vil efterfølgende blive kontaktet af en af vores kundeservicemedarbejdere, som vil informere dig om en løsning og information om det videre forløb. Du skal være opmærksom på, at afvisning af modtagelse af beskadiget pakke ikke anses som en annullering af købet. Ved fortrydelse af køb, venligst se afsnit 4. Fortrydelsesret.

 

FORTRYDELSESRET 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til info@iconicshop.dk og samtidig benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne samt vedlagt i din ordre. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selv om de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du skal sende en mail til info@iconicshop.dk og benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne samt vedlagt i din ordre.

 

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Varer købt på iconicshop.dk kan ikke sendes retur som brev, men skal altid sendes retur som pakke og ikke til pakkeshop men direkte til vores adresse.

Husk altid at få kvittering for din forsendelse, da du hæfter for pakken. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 79,-.

 

INGEN FORTRYDELSESRET

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder hele dit køb, får du dine penge tilbage. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har anvendt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage, fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

ICON Online ApS

Juliesmindevej 12

4180 Sorø

Att.: Varemodtagelsen

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

REKLAMATIONSRET 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Der skal rettes skriftlig henvendelse til info@iconicshop.dk

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Reklamerede varer kan kun returneres efter der er rettet skriftlig henvendelse, og såfremt det er aftalt på forhånd at reklameret vare returneres. 

Varen sendes til:

ICON Online ApS

Juliesmindevej 12

4180 Sorø

Att.: Varemodtagelsen

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@iconicshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du rette en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

 

http://www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/od

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 2. juli 2019.

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Hent fortrydelsesformular.